Başkan Hacı Çetindağ Açıkladı: "Sivaslı Çiftçilerimiz Tarım ve Hayvancılıkta 75 Vilayeti Geride Bıraktı!"
Sivas'ta tarım ve hayvancılık sektörünün temsilcileri ile besiciler, sektörün geleceğini ve yaşanan sorunları masaya yatırmak üzere düzenlenen istişare toplantısında bir araya geldi. Kahvaltı programı eşliğinde gerçekleştirilen buluşmada konuşan Sivas Ziraat Odası Başkanı Hacı Çetindağ, Sivaslı üreticilerin Türkiye genelindeki başarısına dikkat çekerek çarpıcı veriler paylaştı.

"Sivas Tarım ve Hayvancılıkta İlk 10 Şehir Arasında"
Sivas genelinde üretim yapan çiftçilerin ve besicilerin sorunlarını tek tek dinleyen ve oda bünyesinde yürütülen planlamalar hakkında bilgi veren Başkan Hacı Çetindağ, Sivas'ın potansiyeline vurgu yaptı. Çetindağ, yaptığı konuşmada şu ifadeleri kullandı:
"Sivas'ın her platformda bir tarım ve hayvancılık şehri olduğunu gururla dile getiriyorum. Türkiye'deki 81 vilayetin geneline baktığımız zaman, Sivas tarım alanında ilk 10 şehir arasında yer alıyor. Kentimiz aslında gerçek anlamda üreten bir şehir. Eğer 81 vilayetin 75'ini geride bırakabiliyorsak, bu Sivaslı çiftçimizin, besicimizin gece gündüz demeden harcadığı emeğin ve gerçekten üretmesinin bir sonucudur. Bu başarı tamamen sizlerin sayesindedir."

"Çiftçiye Verilen Para Doğrudan Ekonomiye Dönüyor"
Üreticilerin sadece gıda tedariki sağlamadığını, aynı zamanda devasa bir sanayi çarkını da döndürdüğünü belirten Çetindağ, çiftçinin ülke ekonomisi için can damarı olduğunu ifade etti. Tarımsal desteklerin önemine değinen Sivas Ziraat Odası Başkanı, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Bizim besicimiz ve çiftçimiz sadece kendi geçimi ya da kendi ailesi için çalışmıyor. Bugün traktör sanayi, yem sanayi, ilaç sanayi, gübre sanayi ve sulama sanayisini doğrudan destekleyen ve ayakta tutan kesim aslında çiftçilerimizdir. Bu yüzden tarıma ve çiftçiye verilen para hiçbir zaman boşa gitmiyor. Çiftçimizin elde ettiği gelirin büyük bir bölümü piyasaya ve sanayiye geri dağıtılıyor. Dolayısıyla yerel ve ulusal ekonomiye en büyük, en sıcak katkıda bulunanlar kendi yerli üreticilerimizdir."
STK temsilcilerinin ve çok sayıda üreticinin katıldığı toplantı, karşılıklı fikir alışverişlerinin yapılması ve çözüm önerilerinin raporlanmasının ardından sona erdi.