Sivas Valiliği'nden Kangal Balıklıgöl Açıklaması: "Turizm Niteliği Kaldırılmadı, Yetki Devredildi"
Sivas Valiliği, dünya çapında sedef hastalığının tedavisindeki mucizevi rolü ve "doktor balıkları" ile haklı bir üne sahip olan Kangal Balıklıgöl Tabiat Parkı'nın idari yönetim modeline ilişkin basında ve sosyal medyada yer alan spekülasyonlara yazılı bir açıklamayla son noktayı koydu. Valilik, Resmi Gazete'de yayımlanan son kararın bölgenin turizm özelliklerini kaybettirmediğini, aksine koruma standartlarını yükselten hukuki bir adım olduğunu vurguladı.
"Amaç Doktor Balıkları ve Biyolojik Çeşitliliği Korumak"
Valilik tarafından yapılan resmi açıklamada, Kangal ilçesinde bulunan bu doğa harikası bölgenin gelişim ve koruma süreci hatırlatılarak şu ifadelere yer verildi:
"Söz konusu alan, 13 Temmuz 2025 tarihli Cumhurbaşkanlığı Kararı ile Milli Parklar Kanunu uyarınca 'Tabiat Parkı' ilan edilmiştir. Bu statü değişikliğiyle birlikte, başta 'doktor balıklar' olarak bilinen endemik türlerimiz olmak üzere, alanın doğal yapısı ve biyolojik çeşitliliğinin daha güçlü bir koruma anlayışıyla yönetilmesi amaçlanmıştır. Böylece koruma standartları yükseltilmiş ve alanın sürdürülebilir kullanımını esas alan yeni bir yönetim modeli oluşturulmuştur."
Yetki İki Başlılıktan Kurtarıldı: Doğa Koruma ve Milli Parklar'a Geçti
Kamuoyunda yanlış anlaşılmalara yol açan ve 20 Haziran 2026 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan kararın gerekçesini de netleştiren Sivas Valiliği, geçmişten kalan idari çift başlılığın önüne geçilmesinin hedeflendiğini belirtti. Açıklamanın devamında şu detaylar paylaşıldı:
"Alanın daha etkin yönetilmesi amacıyla, 20 Eylül 1991 tarihinde alınmış bulunan 'Turizm Merkezi' kararı, ilgili idarenin talebi doğrultusunda 20 Haziran 2026 tarihli ve 33286 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Kararı ile yürürlükten kaldırılmıştır. Söz konusu karar, iddia edildiği gibi bölgenin turizm niteliğinin kaldırılması anlamına gelmemektedir. Aksine, planlama ve yönetim yetkisinin Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü’ne devredilmesi suretiyle, alanın tabiat parkı statüsüne uygun şekilde daha etkin korunması ve geliştirilmesi amaçlanmıştır."
Bu idari düzenlemenin, bölgenin geçtiğimiz yıl "Tabiat Parkı" ilan edilmesinin doğal ve hukuki bir sonucu olduğunu belirten Sivas Valiliği, Kangal Balıklıgöl için planlanan tüm ulusal ve uluslararası turizm projelerinin, koruma önceliği esas alınarak titizlikle sürdürülmeye devam edeceğini bildirdi.
Sivas 360 ekibi olarak şehrimizin en önemli marka değerlerinden biri olan Kangal Balıklıgöl'ün korunması ve geleceğe taşınması adına atılan bu adımların takipçisi olmaya devam edeceğiz.