reklam
Sivas
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
20
sivas360 Sivas Herkes Yanlış Anladı! Kangal Balıklıgöl Hakkındaki O İddialara Sivas Valiliği'nden Flaş Açıklama!

Herkes Yanlış Anladı! Kangal Balıklıgöl Hakkındaki O İddialara Sivas Valiliği'nden Flaş Açıklama!

Sivas Valiliği, Kangal Balıklıgöl Tabiat Parkı'nın turizm niteliğinin kaldırıldığı yönündeki iddialara açıklık getirdi. Resmi Gazete'de yayımlanan kararın perde arkası...

MUHABİR: Musaattin Oflaz

Sivas Valiliği'nden Kangal Balıklıgöl Açıklaması: "Turizm Niteliği Kaldırılmadı, Yetki Devredildi"

Sivas Valiliği, dünya çapında sedef hastalığının tedavisindeki mucizevi rolü ve "doktor balıkları" ile haklı bir üne sahip olan Kangal Balıklıgöl Tabiat Parkı'nın idari yönetim modeline ilişkin basında ve sosyal medyada yer alan spekülasyonlara yazılı bir açıklamayla son noktayı koydu. Valilik, Resmi Gazete'de yayımlanan son kararın bölgenin turizm özelliklerini kaybettirmediğini, aksine koruma standartlarını yükselten hukuki bir adım olduğunu vurguladı.

"Amaç Doktor Balıkları ve Biyolojik Çeşitliliği Korumak"

Valilik tarafından yapılan resmi açıklamada, Kangal ilçesinde bulunan bu doğa harikası bölgenin gelişim ve koruma süreci hatırlatılarak şu ifadelere yer verildi:

"Söz konusu alan, 13 Temmuz 2025 tarihli Cumhurbaşkanlığı Kararı ile Milli Parklar Kanunu uyarınca 'Tabiat Parkı' ilan edilmiştir. Bu statü değişikliğiyle birlikte, başta 'doktor balıklar' olarak bilinen endemik türlerimiz olmak üzere, alanın doğal yapısı ve biyolojik çeşitliliğinin daha güçlü bir koruma anlayışıyla yönetilmesi amaçlanmıştır. Böylece koruma standartları yükseltilmiş ve alanın sürdürülebilir kullanımını esas alan yeni bir yönetim modeli oluşturulmuştur."

Yetki İki Başlılıktan Kurtarıldı: Doğa Koruma ve Milli Parklar'a Geçti

Kamuoyunda yanlış anlaşılmalara yol açan ve 20 Haziran 2026 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan kararın gerekçesini de netleştiren Sivas Valiliği, geçmişten kalan idari çift başlılığın önüne geçilmesinin hedeflendiğini belirtti. Açıklamanın devamında şu detaylar paylaşıldı:

"Alanın daha etkin yönetilmesi amacıyla, 20 Eylül 1991 tarihinde alınmış bulunan 'Turizm Merkezi' kararı, ilgili idarenin talebi doğrultusunda 20 Haziran 2026 tarihli ve 33286 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Kararı ile yürürlükten kaldırılmıştır. Söz konusu karar, iddia edildiği gibi bölgenin turizm niteliğinin kaldırılması anlamına gelmemektedir. Aksine, planlama ve yönetim yetkisinin Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü’ne devredilmesi suretiyle, alanın tabiat parkı statüsüne uygun şekilde daha etkin korunması ve geliştirilmesi amaçlanmıştır."

Bu idari düzenlemenin, bölgenin geçtiğimiz yıl "Tabiat Parkı" ilan edilmesinin doğal ve hukuki bir sonucu olduğunu belirten Sivas Valiliği, Kangal Balıklıgöl için planlanan tüm ulusal ve uluslararası turizm projelerinin, koruma önceliği esas alınarak titizlikle sürdürülmeye devam edeceğini bildirdi.

Sivas 360 ekibi olarak şehrimizin en önemli marka değerlerinden biri olan Kangal Balıklıgöl'ün korunması ve geleceğe taşınması adına atılan bu adımların takipçisi olmaya devam edeceğiz.

Yorumlar
Yorumlar yükleniyor...
Daha fazla yorum yükle...